Voor wie is de mondhygienist bedoeld? Voor een ieder die graag zijn/haar mond gezond en schoon wil (be-)houden. Zowel voor kinderen, volwassenen als voor ouderen die zich bewust zijn dat een gezond gebit van belang is. Voor clienten met (gedeeltelijk) eigen tanden en kiezen of implantaten kan een bezoek aan de mondhygienist van waarde zijn. U kunt er terecht voor adviezen, tips en behandeling. Hiervoor heeft u geen verwijzing van de tandarts nodig. Samenwerking en overleg is wel een pre om tot een optimaal resultaat te komen. Hieronder volgt een lijstje met symptomen waarvoor u bij de mondhygienist terecht kan:

• bloedend tandvlees (gingivitis of parodontitis)
  • geirriteerd tandlvees (gevoelig, pijnlijk)
  • droge mond (xerostomie)
  • vieze smaak, slechte adem (halitose)
  • pijnlijke plekjes in de mond (bijvoorbeeld aften)
  • (nieuwe) gaatjes (caviteiten) en de voorkoming daarvan
  • veel tandsteen, plaque en aanslag
  • steeds meer moeite om de mond goed schoon te houden (door bijvoorbeeld orthodontie of frame/prothese)
  • gebruik van medicijnen waardoor het  steeds lastiger wordt de mond gezond te houden

Dit is geen complete lijst maar geeft wel een aardige indruk op welke wijze een mondhygienist van toegevoegde waarde kan zijn voor het behoudt van uw/jouw gebit op langere termijn. Voorkomen is beter dan genezen en preventief zijn er veel mogelijkheden om de mond gezond, schoon en fris te houden. Maak een afspraak en laat u verrassen door kennis, kunde en kwaliteit!